Ambulante ondersteuning

Voor ambulante ondersteuning komt een vaste begeleider bij je thuis. Samen met jou werkt hij of zij aan je hulpvragen. Dit wordt verwerkt in een ondersteuningsplan. Er wordt gekeken naar wat je wilt bereiken, wat hiervoor nodig is en hoe we dit samen aan gaan pakken. Jij staat hierin centraal en bepaalt de kaders. Uiteraard denken we met je mee en geven je informatie.

Stichting JY kiest ervoor een vaste begeleider aan je te koppelen waar je een goede klik mee hebt. Als dat gevoel goed zit, ga je samen aan het werk. Vertrouwen is belangrijk in de ondersteuning van Stichting JY. Daarnaast zijn we flexibel. Werk je bijvoorbeeld overdag of heb je andere verplichtingen? Dan is het geen enkel probleem de ondersteuningsmomenten in de avonduren te plannen.

Aanmelden en kosten

Hulp vragen is niet makkelijk. Wij begrijpen je aarzeling maar zijn blij dat je deze stap durft te nemen. Je kunt jezelf aanmelden of hulp vragen voor iemand anders. Aanmelden kan telefonisch via 0527 745 959 of per e-mail naar info@stichtingjy.nl. Na aanmelding volgt een kennismakingsgesprek waarin je in je eigen woorden kunt vertellen waar je tegen aan loopt.

Stichting JY biedt verschillende vormen van ondersteuning. De meest voorkomende is door een WMO beschikking, de zogeheten Zorg In Natura indicatie (ZIN). Een WMO consulent van de gemeente komt bij je thuis om je hulpvraag te bespreken en te beoordelen of je in aanmerking komt voor een indicatie. Stichting JY ondersteunt je bij dit gesprek. Als particulier of met een PGB ondersteuning bij Stichting JY inkopen behoort ook tot de mogelijkheden.

Vanaf 1 juli 2016 is Stichting JY een gecontracteerde zorgaanbieder in de gemeente Steenwijkerland. We mogen nu ZIN leveren in de gemeente Steenwijkerland én in de buurgemeenten Meppel, Zwartewaterland en Westerveld.

Via het CAK wordt een eigen bijdrage doorberekend voor de ondersteuning.
Op www.hetcak.nl bereken je eenvoudig hoe hoog de bijdrage voor jou is.