Ambulante ondersteuning

Een vorm van autisme, licht verstandelijke beperking, psychische of psychiatrische problemen. JY heeft de kennis en ervaring om je daarbij te helpen. Onze ondersteuning is er ook als je een maatje nodig hebt die je moed inpraat bij een drugsverslaving, helpende handen om je huis op te ruimen of iemand die je financiën weer op een rijtje zet.

Voor de één hoort hulp erbij, voor de ander komt het onverwachts. Stichting JY kijkt altijd met aandacht naar de hulpvraag én naar jou. Want soms staat een probleem niet op zichzelf. We zorgen voor een plan, structuur en rust in je hoofd. Dat geeft jou de ruimte om te werken aan jezelf.

Persoonlijke begeleiding

Bij JY krijg je vanaf het begin tot het einde een vaste begeleider. Samen kijken we naar wat je nodig hebt, hoe vaak én hoe we dat aan gaan pakken. Van een belletje per week tot meerdere keren hulp bij jou thuis. Jij bepaalt de kaders, wij denken met je mee.

Onze hulp is persoonlijk en flexibel. Werk je overdag of heb je andere verplichtingen, dan plannen we de ondersteuningsmomenten daar natuurlijk om heen. Vertrouwen is de basis van onze ondersteuning. Daarom kijken we altijd naar een begeleider die je vertrouwt, je begrijpt en je verder helpt. Hoe lang de weg ook is.

Aanmelden

Hulp vragen is een grote stap. Weet dat je bij JY altijd in goed handen bent en dat we trots zijn als je deze stap durft te zetten.

Aanmelden
Je kunt jezelf aanmelden of hulp vragen voor iemand anders via:
0527-745959 of viainfo@stichtingjy.nl
Na aanmelding volgt een kennismakingsgesprek. In je eigen woorden mag je uitleggen waar je tegen aan loopt.

Soorten zorg & kosten

Stichting JY is een gecontracteerde zorgaanbieder in de gemeenten Steenwijkerland, Zwartewaterland, Meppel en Staphorst. We bieden verschillende vormen van ondersteuning. De meest voorkomende is door een WMO-beschikking. Dat heet ook wel Zorg In Natura (ZIN). Een WMO-consulent van de gemeente komt bij je thuis om je hulpvraag te bespreken. Op basis daarvan wordt beoordeeld of je in aanmerking komt voor een indicatie. Stichting JY ondersteunt je bij dit gesprek en het proces.

Als particulier of met een PGB-ondersteuning bij Stichting JY zorg inkopen behoort ook tot de mogelijkheden. Neem voor meer informatie contact met ons op, we lichten de opties graag toe.