Onder de mensen

Onder de mensen willen, kunnen en durven zijn. Niets is zo belangrijk. JY maakt dit regelmatig mogelijk met gezellige en ongedwongen ontmoetingen. Met een lekker bakje koffie of thee aan de tafel kun je nieuwe mensen leren kennen, even weg uit het stille of juist te drukke huis en onderling (levens)ervaringen delen.

Er even uit zijn, praten en delen met anderen. Al die korte en ogenschijnlijk kleine momenten, brengen je verder en zorgen voor een andere misschien wel meer positieve blik op jouw situatie. En wie weet, kun jij ook iets voor een ander betekenen.

Op weg naar werk

In de kern van Vollenhove heeft JY een mooie en gezellige locatie. Dit is de uitvalsbasis voor een gevarieerde dagbesteding. In de ochtenden ga je hier letterlijk met een kleine groep aan de slag bij. We kijken naar wat jij leuk vindt en halen dan alles eruit wat erin zit. Leren omgaan met een dagritme, samenwerken en structuur zijn daarbij belangrijke onderdelen. Niets moet, we kijken naar wat kan en lukt.

Wat doen we dan precies? Werk je graag met je handen en hout? Dan mag je zelf een meubel ontwerpen, maken én als het lukt verkopen. Houd je meer van muziek, dan horen en leren we graag van dit talent. Misschien wel tijdens een door jou gegeven workshop. Maar bij JY Werkt doen we meer. Bijvoorbeeld tuinieren, klussen, kleding bedrukken, woondecoraties maken en zelfs de administratie bijhouden. Uitgedaagd worden, zinvol bezig zijn en ergens een bijdrage aan leveren. Dat is waardevol en dat doe je bij JY.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie per telefoon: 0527 745 959 of mail: info@stichtingjy.nl.

Koken

Bij de dagbesteding van JY wordt er ook met regelmaat gekookt. Samen bezig zijn en samen eten, met gezelligheid als basis. Het talent om te koken mag een cliënt dan laten zien. Mede cliënten kunnen dan de kunst afkijken. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Leren van en met elkaar. Of het nu gaat om een heerlijke taart of met een klein budget een gezonde maaltijd op tafel zetten.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Telefonisch kan dat via 0527 745 959 of per e-mail via info@stichtingjy.nl.