Dagbesteding

Zinvol bezig zijn, ergens een bijdrage aan leveren, uitgedaagd worden, plezier beleven, een dagritme hebben en contacten aan gaan met anderen. Een waardevolle dagbesteding is een verrijking!

In de kern van Vollenhove hebben wij een prachtige locatie waar we in de ochtend- en middaguren een dagbesteding bieden. Tijdens deze uren gaan we klussen, koken, actief bewegen, tuinieren en creatief bezig zijn. Ook oefenen met werknemersvaardigheden en communiceren komen voorbij. We kijken naar wat je leuk vindt om te doen en gaan samen ontdekken wat je kwaliteiten en mogelijkheden zijn. De dagbesteding van JY werkt is er voor iedereen die het (nog) niet lukt om te werken of te studeren.

Leer/werktrajecten

Hoe werkt het precies met solliciteren? Waar wil ik solliciteren en wat zijn mijn rechten en plichten? Welke voorzieningen zijn er? Allemaal vragen die in het leer / werk traject van Stichting JY beantwoord kunnen worden. Soms is het moeilijk om in het bestaande bedrijfsleven je hoofd boven water te houden. Misschien vind je veranderingen of de verschillende mensen waar je mee te maken krijgt lastig. Wellicht heb je moeite met kritiek.

Naast al deze zaken schept het vinden en behouden van werk ook heel veel mogelijkheden! Je krijgt de kans actief deel te nemen aan de samenleving. In het leer / werk traject van Stichting JY wordt gekeken naar wat jij nodig hebt om goed te functioneren op de werkvloer en bovenal om je goed te voelen bij het werk dat je doet.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie per telefoon: 0527 745 959 of mail: info@stichtingjy.nl.

Re-intergratie

Als je altijd volop in de samenleving hebt gestaan, maar het door omstandigheden niet meer lukt om op de ‘oude’ manier je bijdrage te leveren. Als je je dromen na wilt streven, maar je weet niet zo goed hoe. Dan is Stichting JY er ook voor jou.

De re-integratietrajecten van Stichting JY  maken we passend bij wat jij nodig hebt om het vertrouwen in jezelf terug te krijgen én natuurlijk in wat je wilt bereiken. Misschien wil je het over een hele andere boeg gooien en gaan studeren of toch je oude beroep weer oppakken. Soms moeten er dan dingen veranderen zodat dit een succes wordt. Samen met Stichting JY ga je werken aan wat voor jou werkt.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Telefonisch kan dat via 0527 745 959 of per e-mail via info@stichtingjy.nl.